Adresa:
 

Strada Harmanului Nr. 17E
Brasov 500222
ROMANA

Telefon:
  +40 268 332500, +40 268 332518
Fax:
 
+40 268 311048

Mail:
 

Tunele SA

Autostrada Icsaal –Nazareth
2 tunele rutiere paralele

Introducere

Autostrada Icsaal Nazareth intalneste masivul Mount of Precipice in apropierea oraşului Nazareth pe care-l va străbate cu ajutorul a doua tunele paralele .

 Lungimea acestora este de 310 m, in curba cu raza de  650 si cu panta longitudinala de 4.5 0/00 . Secţiunea executata este de aproximativ 85 mp.

Metoda de lucru

Metoda de lucru propusa a fost NATM (Noua metoda Austriaca)  , cu radier închis sau deschis . In urma consultării cu proiectanţii si geologii s-a adoptat soluţia cu radier deschis , excavaţia efectuându-se prin perforare si puşcare , susţinerea preliminară prin cintre, plasa ancore si torcret iar susţinerea definitiv prin camasa a doua .

Echipamente Pentru realizarea perforarilor , frontul de lucru , bancheta , foraje exploratorii , foraje pentru instalarea ancorelor s-a utilizat un Jumbo cu trei brate si platforma de lucru : Tamroc G Super drill

Acest utilaj are posibilitatea de a se deplasa  autonom , ghidându-se prin raza laser , comenzile braţelor fiind computerizate .

Susţinerea preliminară s-a realizat prin instalarea de ancore „split type” ( Swellex ) precum si normale SN .

Torcretul ( umed) a fost aplicat cu ajutorul unei pompe Putzmeister BSA 1002 adaptata in acest scop

Instalarea ancorelor , copturirea boltii , prelucrarea frontului s-au executat cu ajutorul unui incarcator multifuncţional Maniscopic 

Formatia de lucru 

In subordinea project managerului au fost doua schimburi de lucru (a 12ore), compuse din: 1 operator jumbo,1 asistent operator jumbo, 1 mecanic pompa torcret, 1 ajutor mecanic pompa torcret , 3 muncitori subteran

Ritmul de lucru

Excavaţia si susţinerea consecutiva a celor doua tunele paralele  si a unei galerii de legătura dintre ele ( sectiune potcoava ~22 mp) a durat aproximativ 8 luni. Ritmul mediu saptamanal a fost de aproximativ 25 m/saptamana .  

Deşi iniţial calitatea rocilor a putut  fi considerata : „medie” de la mijlocul lucrării caracteristicile geologice s-au inrautatit ( carsturi , fisuri , surpări, roca faramitata , incluziuni de creta)   determinând scăderea accentuata a ritmului de lucru  ( 15 m/saptamana) .

 

Galerie de legătura

Concluzii

Lucrarea de la Nazareth este  o premiera  pentru societatea noastră, experienţa dobândita  la tunelul Lacu Rosu fiind cu succes aplicata  si in Israel 

 In final , dar nu in cele din urma trebuie subliniat faptul ca o asemenea lucrare , in condiţii geologice dificile , a fost totuşi realizata in termen foarte scurt. Buna organizare ai susţinerea financiara si-au spus cuvântul . 

Intrebari Frecvente | Confidentialitate | Harta site | Alege Limba

Copyright 2005 Tunele S.A. Toate drepturile rezervate

În sedinta Camerei de Consiliu din data de 29.05.2012 în dosarul nr. 5741/62/2012 aflat pe rolul

Tribunalului Brasov, instanta de judecata a admis cererea formulata de catre S.C. Tunele S.A.

pentru deschiderea procedurii generale de insolventa